Personvern og informasjonskapsler

På denne siden bruker vi informasjonskapsler (cookies) og andre teknologier for å tilby deg så hyggelig brukeropplevelse som mulig. Du kan lese mer om dette under våre personvernvilkår. Ved å klikke på "Godta", samtykker du i bruken av slike teknologier.


Tok samhandling til et nytt nivå

4. september 2019

Mye reising og ansatte på ulike lokasjoner gjør det viktig for Osloregionens Europakontor og ha fleksible arbeidsverktøy, som kan brukes fra hvor som helst, når som helst.

 

Osloregionens Europakontor er en medlemsorganisasjon som representerer Østlandet i Brüssel. Virksomheten skal bidra til å knytte Osloregionen nærmere Europa, og skape muligheter for innovasjon, regional utvikling og verdiskapning hos medlemmene gjennom europeisk samarbeid. Organisasjonen består av 22 medlemmer – 7 fylkeskommuner, 13 kommuner og 2 universiteter. For perioden 2017-2021 er fokusområdene det grønne skiftet og et inkluderende samfunn.

 

Osloregionens Europakontor har dyktige medarbeidere som bruker IT-verktøy aktivt til alt de gjør. De har store forventninger når det gjelder tilgjengelighet, brukervennlighet, smidighet og effektivitet. Med et moderne kontor er det viktig at alt virker, selv når de er på farten. Med iTet som IT-leverandør jobber de ansatte enklere, smartere og mer effektivt, både på oppgaver de løser alene og i samhandling med andre.

«Vi har ofte inne praktikanter i tillegg til de fast ansatte, som da også trenger raskt tilgang til dokumenter og filer. Det er viktig at vi kan skape et inkluderende miljø og gode arbeidsrammer her hos oss.» forteller nestleder i Osloregionens Europakontor, Astrid Bjerke.

(Nestleder Astrid Bjerke)

 

I mai 2019 gjennomførte iTet en oppgradering av og opplæring i Office 365 for Osloregionens Europakontor, for å gjøre et kompetanseløft og effektivisere bruken av produktene i Office-pakken:

«Vi hadde et godt utbytte av å oppgradere løsningen for kort tid siden. Da hadde vi gått litt i stå med den gamle løsningen og var kanskje ikke så aktivt inne på den. Vi hadde en workshop med iTet som vi hadde godt utbytte av. Den var veldig motiverende og oppklarende, og satt spor i hvordan vi jobber. Det at vi har synkronisert så vi lett kommer inn i alle mapper og bruker Teams mer aktivt, har gitt oss mer giv her på kontoret. Det er mer oppmerksomhet på at vi skal ha filer tilgjengelig for alle og ikke skal sende over mailer med filer og dokumenter osv.»

(Opplæring av Office 365)

 

I dag er Osloregionens Europakontor sine mest brukte applikasjoner Teams, SharePoint og Word. Samhandling har blitt løftet til et helt nytt nivå med Teams. Nå kan dem avholde videomøter både internt og eksternt, og samhandle på dokumenter uten å måtte være i samme rom.

Avslutningsvis forteller Bjerke at Osloregionens Europakontor er veldig fornøyd med iTet som leverandør.

«De gangene vi støter på et problem er det lett å ta en telefon til iTet. Dere løser problemet med en gang. Vi får raskt svar og god hjelp. Vi føler oss godt ivaretatt både i det daglig tekniske man støter på, men ikke minst det å strukturere arbeidet vårt.»

Få en gjennomgang av dine IT-løsninger!

Vi gir deg forslag på hvordan du kan flytte dine data til en skyløsning som er smartere og enklere enn dagens tradisjonelle IT-løsninger.

Kontakt oss på 40000400 eller fyll ut skjema under for en uforpliktende samtale. Les mer om hvordan din data blir håndtert under våre personvernvilkår.





Relatert innhold