Tannleger sittende i sofa

Allerede seks måneder før klinikken åpnet var iTet på banen

5. desember 2017

City Nord Tannhelse sørget for å ha IT-leverandøren med seg allerede i byggemøter, for å sikre at resultatet ble best mulig.

I mars 2016 åpnet City Nord Tannhelse dørene, med alt av IT-løsninger levert av iTet.

– Grunnen til at vi valgte iTet, var at vi opplevde at de ga oss den beste oppfølgingen. De har fulgt oss helt fra byggemøtene, og fram til i dag. For oss var det viktig å ha én part å forholde seg til i en slik prosess, sier tannlege og deleier Silje Sandnes.

Beholdt lokal server

iTet er totalleverandør for klinikken, og med en tett driftsavtale i etterkant hvor iTet bidrar med en komplett pakke på IT og telefoni. Det inkluderer sentralbordløsning og mobilkommunikasjon.

Klinikken ønsket i utgangspunktet å legge alt opp i skyen, men endte opp med en delt løsning hvor alt av e-post og kontorapplikasjoner ligger i skyen, mens det tannlegetekniske ligger lokalt.

– Det var iTet som rådet oss til å beholde en egen lokal server. Vi har tannlegetekniske systemer, som for eksempel røntgen, som inneholder veldig store filer. For å unngå forsinkelser på dette systemet, ble vi anbefalt å ha det på en egen server. Derfor har vi et eget datarom på klinikken, sier Sandnes.

Utvider klinikken

Fra nyttår utvides klinikken med nok en tannlege. En prosess hvor iTet også har en sentral rolle.

– Vi trenger naturlig nok mer plass, og for å sikre at alt det IT-tekniske blir slik vi ønsker det, er iTet med oss i denne jobben også. Vi er veldig godt fornøyd med iTet og den hjelpen vi får. De leverer det de skal, og svarer raskt når det er noe vi lurer på, sier Sandnes.

Få en GRATIS gjennomgang av dine IT-løsninger!

Vi gir deg forslag på hvordan du kan flytte dine data til en skyløsning som er smartere og enklere enn dagens tradisjonelle IT-løsninger.

Kontakt oss på 40000500 eller fyll ut skjema under for en uforpliktende samtale.





Relatert innhold