Gjentakende passordforespørsler på Mac

Dersom du bruker en Mac og denne boksen til stadighet dukker opp ved bruk av Office365 mail-konto mot Outlook kan det fikses ved å slette lagrede passord på din Mac. Dette kan du forsøke å gjøre selv ved å følge denne enkle veiledningen

Passordførespørsel

  • Øverst i høyre hjørnet på din Mac er det ett forstørrelsesglass. Trykk på dette med musepeker.

Spotlight på Mac

  • Et søkevindu vil så dukke opp, og her skriver du «Keychain Access» eller «Nøkkelring» – avhengig av språk. Trykk så Enter-tasten.

Spotlight søk på "Keychain Access"

  • Finn frem alle tekst-strenger med blå @ ikoner og som begynner på «Microsoft Office» og slett disse. Sorter på type så vil alle disse samles på en plass. Det kan ofte dreie seg om 3 til 8 strenger. Det er viktig at du ikke sletter noe annet enn dette.

  • Høyreklikk på disse elementene og velg «Delete» eller «Slett» – avhengig av språk.
  • Herfra må du avslutte Outlook helt, enten fra statuslinjen øverst til venstre, eller ved å trykke «Command» og «Q» samtidig mens Outlook er åpent.
  • Åpne Outlook for Mac på nytt igjen. Du vil da få samme spørsmål om igjen en siste gang. Skriv inn ditt passord i feltet og trykk på «Sign In» eller «Logg Inn» dersom du har norsk språk.
  • Sjekk at Outlook er tilkoblet og at mail lastes inn etter at passordet er skrevet inn. Den statusen vises nederst i høyre hjørne på Outlook.