Frank Sjøvoll

Et sted å vokse – også for de ansatte

5. desember 2016

Frank Sjøvold har jobbet i flere år som selger hos iTet på Helgeland, og føler han har vokst mye med oppgaven.

— Vi liker å bruke uttrykket ”et sted å vokse” når vi snakker med kundene våre. Men uttrykket gjelder i høyeste grad for de ansatte i iTet også, sier Sjøvold.

I løpet av sine åtte år i iTet, føler Sjøvold at han har tatt mange steg.

— Dersom man selv går inn for det, utvikler man en stadig større forståelse for prosessene hos kundene, og hvordan markedet fungerer. Det er spennende å analysere og sette seg inn i innovative løsninger som gir økt verdiskaping for kundene våre. Man høster en masse kunnskap fra krevende kundeoppdrag, flinke kolleger og leverandører. Dette samspillet gjør salgsjobben utrolig interessant, sier han.

Et solid støtteapparat gjør at en selger hos iTet får muligheten til det Sjøvold mener er det aller viktigste: Møte kundene ansikt til ansikt.

— Det at vi har et godt støtteapparat i ryggen, frigjør tid til at vi kan reise ut og møte kundene. Og det er jo det aller viktigste vi gjør. Dette gir oss større mulighet til å sette oss inn i mange ulike forretningsområder og næringer. Det er aldri en dag som er helt lik den forrige, og det er noe jeg setter veldig høyt.

Det meste av reisevirksomheten til kundene foregår i regionen man jobber, men også her finnes det muligheter til videre utvikling.

— Man har alle muligheter til å skaffe seg spisskompetanse på spesielle områder, og har man det, kan man få ansvar for fagområder også på nasjonalt nivå.  ITet er flinke å legge til rette for at de ansatte som ønsker og går inn for det, får slike muligheter, sier Sjøvold.


Relatert innhold